42 lata temu ukazał się pierwszy numer „Tygodnika Solidarność”, tygodnika, który przełamał komunistyczny monopol medialny po tej stronie „żelaznej kurtyny”.

Więcej - tutaj

 

 

Zmartwychwstanie

RAFFAELLINO DEL GARBO "Zmartwychwstanie" (XVI w.)

 

„Idźcie i powiedzcie braciom:

Pan powstał z martwych”

Mt 28.7

W e s o ł e g o   A l l e l u j a !

Niech ten wyjątkowy, świąteczny czas będzie dla Wszystkich okazją
do odpoczynku i zadumy,
niech napełni nasze serca otuchą i nadzieją
oraz doda sił, byśmy mogli zrealizować wszystkie plany
i przezwyciężyć trudności jakie nas dziś dotykają.

Serdeczne życzenia radości i nadziei
płynącej z faktu Zmartwychwstania Pańskiego

składają

- Administratorzy Strony -

 

NSZZ S ORLEN

 

 

 

PKP CARGO odebrało pierwszą partię dwunastu dwusystemowych lokomotyw elektrycznych Dragon 2 wyprodukowanych przez nowosądecki Newag. Zakup nowych lokomotyw to istotny element podnoszenia efektywności operacyjnej, która jest jednym z najważniejszych celów strategicznych Grupy PKP CARGO.

Dragon 2 Newagu to w pełni polska konstrukcja, to także pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, która jest w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) i wyposażona w ETCS poziom 2 (Europejski System Sterowania Pociągiem), zapewniając sygnalizację kabinową oraz kontrolę pracy maszynisty przy zwiększonym poziomie bezpieczeństwa.

Nowe lokomotywy będą jeździć w barwach PKP CARGO, a jedna z dwunastu została okazjonalnie oklejona znakiem Solidarności oraz ponadczasowym przesłaniem Jana Pawła II – „Solidarność to jeden i drugi (…) A więc nigdy jeden przeciwko drugiemu".

 

Dragon w barwach Solidarnoci

 

Znak Solidarności to niewątpliwie jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie.  Przedstawia jedną z najwspanialszych kart w naszej historii, to znak polskiej wolności i niezależności. Dla PKP CARGO - narodowego przewoźnika kolejowego - wartości związane z ideą Solidarności są niezwykle bliskie, dlatego zdecydowaliśmy się, aby jedna z naszych lokomotyw była jej nośnikiem" - wyjaśnia Dariusz Seliga – Prezes PKP Cargo.

 

Wszystkim odwiedzającym tę stronę Paniom, życzymy w Dniu Ich Święta,

zdrowia, szczęścia, samych słonecznych i radosnych dniu w roku,

uśmiechu na co dzień

oraz

spełnienia wszelkich marzeń, osobistych i zawodowych. 

tulipany

- administratorzy strony internetowej -

 

 

Katastrofa pod Szczekocinami to jeden z najtragiczniejszych wypadków kolejowych w Polsce po II wojnie światowej. Doszło do niej 3 marca 2012 roku o godz. 20:55 na szlaku nr 64 łączącym Koniecpol z Kozłowem, nieopodal odgałęzienia na Centralną Magistralę Kolejową.

 

Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami

 

Jadący wówczas z Przemyśla do Warszawy skład PKP Intercity TLK "Brzechwa" zderzył się z jadącym w przeciwnym kierunku, tj. z Warszawy do Krakowa pociągiem InterRegio "Jan Matejko".

W katastrofie zginęło 16 osób, zarówno pasażerów, jak i pięciu kolejarzy. Ponadto niemal 160 kolejnych osób, jadących feralnymi pociągami, odniosło cięższe i lżejsze obrażenia.

Całkowicie zostały zniszczone dwie lokomotywy oraz cztery wagony. Kolejnych siedem wagonów miało poważne uszkodzenia. Pilnego remontu wymagały także sieć trakcyjna oraz nawierzchnia na miejscu zdarzenia. Straty oszacowano na 20 milionów złotych.