Drukuj

Po wczorajszej publikacji rządowego Programu dla Śląska przez media przeszła informacja, Ĺźe Centrala PKP Cargo zostanie na jego mocy przeniesiona do Katowic. PrzewoĹşnik dementuje te informacje.

 

 

 Francuska Katowice                       

 

?W związku z duĹźymi potrzebami przewozowymi regionu Śląska i Małopolski Zachodniej Grupa PKP SA, kontrolowany przez Skarb Państwa największy udziałowiec PKP Cargo SA, będzie dążyć do tego, aby nowa Centrala PKP Cargo została zlokalizowana w Katowicach" ? brzmi krĂłtka deklaracja zapisana w opublikowanym wczoraj (30 czerwca) w rządowym programie.

W wielu serwisach na podstawie tego materiału poinformowano dziś, Ĺźe główna siedziba Spółki PKP Cargo zostanie przeniesiona z ul. GrĂłjeckiej w Warszawie do A4 Business Park w Katowicach (na zdjęciu). To jednak nieprawda.

? PKP Cargo utrzymuje obecnie dwie Centrale ? w Warszawie i w Katowicach. Jednocześnie w Katowicach pracownicy PKP Cargo pracowali dotąd w dwĂłch lokalizacjach. Ze względĂłw organizacyjnych i finansowych podjęto decyzję o ulokowaniu siedziby katowickiej Centrali w jednym atrakcyjnym miejscu. Przejmie ona zarazem zadania realizowane dotąd w likwidowanej Centrali w Krakowie, jak rĂłwnieĹź część zadań Centrali w Warszawie, zwłaszcza tych związanych z tak zwanym ?back office? oraz działalnością handlową ? informuje ?Rynek Kolejowy" biuro prasowe PKP Cargo. Uzyskaliśmy zapewnienie, Ĺźe zarząd Spółki wciąż będzie pracował przede wszystkim w stolicy. Tu teĹź nadal będzie zarejestrowana spółka i odprowadzane będą podatki.

Przeniesienie krakowskiej części południowej Centrali PKP Cargo do Katowic wsparła ostatnio minister Maria Wasiak. Pracownicy przysłali do redakcji ?RK" list, w ktĂłrym protestują przeciwko temu posunięciu. Zwracają w nim uwagę na tragiczny stan połączenia kolejowego między Krakowem a Katowicami, co utrudni im dojazd do pracy w nowej lokalizacji.

Przyjęty na ostatnim posiedzeniu Rady MinistrĂłw program dla Śląska ma wspierać przemysł w regionie, wzmocnić konkurencyjność oraz gospodarkę. Zapisano w nim kilka istotnych dla Śląska inwestycji drogowych, między innymi drogi S1 i S69 oraz autostradę A1.

 

Źródło: Rynek Kolejowy